Explicaţiile fenomenelor psihologice care conţin concepte din neuroştiinţe devin mai atractive. În anul 2008, în Journal of Cognitive Neuroscience (vol. 20, nr.3) a fost publicat raportul unui experiment, derulat de o echipă de cercetători de la Yale University. Iată ultima frază din rezumatul acestui raport (pe care-l poţi citi aici):
“The neuroscience information had a particularly striking effect on nonexperts’ judgments of bad explanations, masking otherwise salient problems in these explanations.”
Conceptele din neuroştiinţe exercită, se pare, o atracţie magică asupra publicului, chiar dacă sunt irelevante! Cititorii mai antrenaţi în critical thinking îşi amintesc, desigur, de efectul „doctor Fox”. Cu ce anume să-şi amintească? Cu niţel entorhinal cortex şi perirhinal cortex. Poate şi cu un pic de girus frontal mijlociu şi girus temporal inferior, ambele pe dreapta, căci stânga e preocupată. (cu alegerile, cu ce altceva? :))